Szerzők: Bördős Katalin – Petróczi Andrea
Közreműködtek: Balás Gábor, Koltai Luca, Tóth Kinga
Megjelenés éve: 2019
Megbízó: Pénzügyminisztérium – Foglalkoztatási Szolgálat Főosztály
A tanulmány és a módszertani útmutató elérhető online.
Absztrakt / összefoglaló
A kutatási jelentés azt vizsgálja, hogy a munkaügyi szervezet munkatársai milyen módszerekkel és milyen hatékonysággal szolgálják ki a kiemelt célcsoportba tartozó ügyfeleiket (fiatal (25 év alatti) álláskeresők, 55 év fölötti álláskeresők, tartós munkanélküliek). A kutatás során több módszertani eszközre támaszkodtunk annak érdekében, hogy minél teljesebb képet kaphassunk: interjúk készítése, az adattárházban elérhető aggregált adatok elemzése, az egyes célcsoportok munkaerőpiaci reintegrációját segítő jelenlegi módszerek, folyamatok elemzése.
Az ötlettár fő fókuszában a hátrányos helyzetű álláskeresőkkel, illetve inaktívakkal folytatott ügyintézői munka áll. Olyan ügyfelekre fókuszálunk, akik a munkaerőpiacon halmozódó akadályokkal rendelkeznek, emiatt a munkaerőpiactól távol vannak, tartós munkanélküliséggel veszélyeztetettek vagy tartós munkanélküliek. Az ő sikeres reintegrációjukhoz szükség van arra, hogy az ügyintézők (a jelenlegi foglalkoztatási osztályok bevett gyakorlatát figyelembe véve elsősorban a szolgáltatási ügyintézők) hatékonyabban tudjanak e célcsoporttal is foglalkozni. Az ügyféllel való sikeres együttműködés kulcsa az egyéni szükségletekhez igazodó egyéni szolgáltatásokat nyújtó tervezett munkafolyamat. Ehhez a munkafolyamathoz kívánunk további ötleteket adni.
A tanulmányról továbbá itt található információ.
Legutóbbi hozzászólások