Megjelent a HÉTFA Kutatóintézet által készített értékelő jelentés, amely a „Making a Museum/ Múzeumot alkotunk” tevékenység értékelésének eredményeit mutatja be. Ez a kezdeményezés a szélesebb körű ‘Save Schindler’s Ark[1] projekt része, amely a Schindler Bárkájának örökségét kívnája megőrizni az iWALK és a hibrid digitális és helyszíni tanulás révén innovatív, emlékezeten alapuló tanulási tapasztalatok megvalósítására összpontosítva.
Az értékelés elsődleges célja az volt, hogy felmérje a tanulási folyamat hatását a „Múzeumot alkotunk” tevékenység megvalósítása során. A jelentés a kezdeményezés valamennyi összetevőjét vizsgálta, beleértve a helyszíni tanulást, a videós túlélői tanúságtételeken keresztül történő digitális tanulást és az együttműködésen alapuló közös alkotási folyamatot. Különös figyelmet fordítottunk a tanulók fejlődésének értékelésére az attitűdök, a kritikus gondolkodási készségek, az empátia, a viselkedés és az ismeretszerzés tekintetében.
A projektről és a „Múzeumot alkotunk” tevékenységről
A „Save Schindler’s Ark” projekt célja, hogy a Schindler Bárkát a túlélők múzeumává alakítsa át. A Schindler Bárkája, amely Schindler listájának köszönhetően 1200 zsidó megmentését tette lehetővé és amely történetet Stephen Spielberg filmje tett ismertté, eredetileg Európa egyik legnagyobb gyapjúgyárának része volt. A Low-Beer család, amely 1854 óta birtokolta a gyárat, 1938-ban menekült el a nácik elől. 2018-ban visszavásárolták a gyár romjait, és a helyi közösséggel együttműködve létrehozták az Arks Alapítványt, amely a múzeum fejlesztését és a tanúságtételeken alapuló oktatási tevékenységet vezeti.
A „Making a Museum/ Múzeumot alkotunk” elnevezésű tevékenység különböző európai országokból érkező középiskolás diákokat vont be egy közös alkotási folyamatba, amely lehetővé tette számukra, hogy ötletekkel járuljanak hozzá a múzeum fejlesztéséhez és a túlélői tanúságtételeken alapuló tevékenységekhez. Ez az együttműködésen alapuló tanulási kezdeményezés olyan diákközpontú módszereket alkalmazott, mint a helyszíni tanulás a digitális tanulás, és tanúságtétel-alapú oktatási anyagok integrálása. A múzeum tartalmának gazdagításán túl a projekt célja a diákok ismereteinek bővítése és olyan kulcskészségek fejlesztése volt, mint az együttműködés, a kommunikáció és a kritikus gondolkodás, miközben elősegítette az empátiát és a történelmi emlékekkel való foglalkozást.
Értékelési módszertan
A tevékenység hatásának átfogó értékelése érdekében az értékelés vegyes módszertani megközelítést alkalmazott, amely a kvalitatív és kvantitatív kutatást kombinálta. A módszertant úgy alakítottuk ki, hogy összhangban legyen a projekt célkitűzéseivel, így biztosítva a résztvevők oktatási eredményeiről és tapasztalatairól szóló érdemi betekintést. Az értékelés elsődleges módszerét a részt vevő diákokkal végzett felmérések és a projekt során a diákokat irányító és megfigyelő tanárokkal készített interjúk adták.
Az értékelés eredményei rávilágítanak a „Múzeumot alkotunk” tevékenység jelentős oktatási előnyeire, valamint a történelmi tanúságtétel és emlékezet mélyebb megértésének elősegítésében játszott szerepére a diákok körében.
Izgatottan várjuk a „Save Schindler’s Ark” projekt további fejlődését és a holokauszt oktatásához és az emlékezethez való hozzájárulását.
További részletek a teljes értékelő jelentésben találhatók, amely ezen a linken érhető el.
[1] A projekt teljes címe: ‘Save Schindler’s Ark – implement testimony, iWALK and permanent hybrid digital and place-based learning in the unique place where the events occurred’ A projektet az Európai Unió CERV programja finanszírozzaA projekt sorszáma . 101089907.
Legutóbbi hozzászólások