Szerzők: Herczeg Bálint

Megjelenés éve: 2020

A tanulmány ezen a linken érhető el.

Absztrakt / összefoglaló

A magyar PISA-felmérések eredményeinek trendjeit vizsgálva azt találtuk, hogy a negatív trendek sokkal meredekebbek lettek volna abban az esetben, amennyiben nem javult volna a diákok gazdasági, társadalmi és kulturális háttere, és nem változott volna meg a nemek aránya. Az iskolatípusok közötti arányeltolódás mellett kismértékben magyarázza a negatív trendeket az oktatási személyzettel kapcsolatos problémák növekedése és az igazgatók csökkenő döntési autonómiája. Azonban a trendet megjelenítő változók koefficiense minden tárgynál és specifikációban negatív és valamilyen szinten szignifikáns, tehát a beépített változókon keresztül kontrollált társadalmi és intézményi változások összessége nem magyarázza teljes egészében a magyar diákok eredményeinek romlását

A tanulmányról továbbá itt található információ.