A HÉTFA RE-FEM projektjének kutatás eredményei rávilágítanak arra, hogy a női vállalkozók milyen nehézségekkel szembesülnek a válságok idején, és hogyan birkóztak meg a Covid-19 pandémia, vagy az energiaválság okozta kihívásokkal. Dr. Oborni Katalin, Dr. Gergely Orsolya és Dr. Sanja Popovic a kutatás eredményeiről „Digitalization as a resilience strategy for women owned SMEs during crises” címen publikáltak áttekintő tanulmányt a Society and Economy folyóiratban.
A hét európai országban elvégzett kutatás segít azonosítani a női vállalkozók szükségleteit, és stabil alapot nyújt a vállalkozónők képzettségének és rezilienciájának növelését támogató gyakorlati tevékenységek kidolgozásához. A kutatás során összesen 608 vállalkozónő megkérdezésével történt adatfelvétel során arra a kérdésre kerestük a választ, hogy a vállalkozónők hogyan tudják átvészelni a különböző válságokat, és hogyan tudnak rezilienssé válni. Az elemzés középpontjában a digitalizáció áll: vajon a gyors digitális átállás segített-e a női vállalkozóknak abban, hogy a viharos időkben rezilienssé váljanak? Javította-e a digitalizáción alapuló reziliens stratégiák gyakorlása (beleértve a távmunkát, az online értékesítést és a hasonló megközelítéseket) a vállalkozónők operatív hatékonyságát és erejét?
Az érdeklődők a tanulmányt ezen a linken keresztül tudják elérni.
Legutóbbi hozzászólások