Ahogyan arról korábbi cikkünkben már írtunk, a HÉTFA partnerként részt vesz a „SciLMi – Meta-Scientific Literacies in the (Mis-)Information Age” Erasmus+ Tanárképző Akadémia projekt kivitelezésében. A SciLMi projekt tanári kompetenciákat kíván fejleszteni annak érdekében, hogy a tanulókat hatékonyan tudják támogatni a tudományos műveltséghez szükséges készségek elsajátításában. Ezeknek a készségeknek a fejlesztése különösen fontos ahhoz, hogy napjaink diákjai felnőttként felelős és kompetens állampolgárokként tudjanak fellépni digitalizálódó világunkban, ahol a médiában elterjedő dezinformáció számos formája megnehezíti a tudományos tényekkel kapcsolatos hiteles tájékozódást.
Jelenleg kitöltőket keresünk a kérdőívhez, amit munkatársaink a SciLMi projek keretében hoztak létre annak felmérésére, hogy az európai tanárok, iskolák és általánosságban oktatási rendszerek, mennyiben állnak készen a PISA 2025 tudományos kompetenciáiban megjelenő új dimenzió integrálására az oktatásba – nem csak természettudományos tantárgyak keretében. A PISA 2025 Science Frameworkben bevezetett új dimenzió a tudományos információk kutatásának, értékelésének, a döntéshozatalhoz és cselekvéshez való felhasználásának képességére helyezi a hangsúlyt a természettudományos műveltség mérésének területén.
A kérdőívet elsősorban tanároknak és tanárképzésben dolgozóknak, valamint oktatáskutatóknak, szakértőknek, oktatással foglalkozó civil szervezetek munkatársainak, valamint oktatási területen aktív döntéshozóknak szánjuk. A kérdőív kitöltésével hosszútávon segít bennünket olyan tanárképzések kidolgozásában, amelyek az iskolák, a tanárok és a diákok tényleges szükségleteihez igazodnak.
A kérdőív ezen a linken keresztül érhető el, kizárólag angol nyelven. Köszönjük a kitöltést!
Legutóbbi hozzászólások