A Muravidék magyarok által lakott, kétnyelvű területének turisztikai fejlesztését célzó stratégia a két éve elkészült gazdaságfejlesztési stratégiában felvázolt főbb irányokat dolgozza ki részletesebben. A koncepció a turizmus mellett a mezőgazdaságban lát kitörési pontot.

A fejlesztési terv hangsúlyozza, hogy a térség turisztikai lehetőségekben gazdag. Ezeket az értékeket, például a természeti környezetet vagy a fürdőhelyeket azonban jobban ki lehetne használni. Hiányzik az összehangolt, komplex turisztikai kínálat és az önálló arculat is. Az is nagy probléma, hogy kevés a szálláshely.

A turisztikai stratégia egyik fő fejlesztési célja a családi parasztgazdaságok helyzetének javítása. Ezek a gazdaságok a helyi termékek forgalmazása és szálláshelyek kínálása révén erősíthetnék a térségi turizmust.

A fejlesztési stratégiáról részletesebben beszámolt a Zaol, a Népújság és az RTV 4 is.