Elérhetővé vált a külhoni magyar családi vállalkozásokat vizsgáló kutatás összefoglaló tanulmánya, melyet a HÉTFA Kutatóintézet és a Nemzetpolitikai Kutatóintézet készített a Miniszterelnökség Nemzetpolitikai Államtitkárságának megbízásából.

A jelentés néhány főbb eredménye:

  • A családi vállalkozás a gazdasági tevékenység megszervezésének fontos típusa, fő üzenete: sikeresség, a család egysége, kohéziója, tagjai egymással szembeni lojalitása.
  • A Kárpát-medence külhoni térségeiben a magyar családi vállalkozások száma 88 ezerre becsülhető, ami a Magyarországon működő családi vállalkozások számának (kb. 468 ezer) ötödét teszi ki. A külhoni magyar családi vállalkozások száma Erdélyben a legnagyobb, ez a régió adja az összlétszám felét, mintegy 44 ezret.
  • A családtagok céges keretek közötti együttműködésének számos előnye van, például a bizalomra való építkezés és annak erősítése, illetve a közös cél elérésé-ért folytatott küzdelem lendülete.