A készülő tanulmány azt vizsgálja, hogy az általános üzleti szolgáltatások (pl. jogi tanácsadás, könyvelés, pályázatírás, marketing, IT)  hogyan befolyásolják a kisebb vállalkozások versenyképességét, az iparágakon belüli verseny intenzitását.

A kutatás alapkérdését, miszerint az üzleti szolgáltatások igénybevétele és bizonyos folyamatok kiszervezése hogyan hat a versenyre, három elemből álló logika mentén közelítjük meg.

  1.  Feltárjuk, hogy a magyar gazdaságban pontosan milyen vállalatok milyen folyamatokat szerveznek ki, milyen tevékenységekhez vesznek igénybe különböző üzleti szolgáltatásokat.
  2.  Elemezzük az üzleti szolgáltatások piaci szerkezetét, legfontosabb szereplőit, a jellemző üzleti kapcsolatok struktúráját és a releváns állami szabályozást
  3.  Szintézis: a magyar vállalkozások üzleti folyamatkiszervezésének jellemzői és az üzleti szolgáltatók piacának szerkezete alapján tárjuk fel a kiszervezés versenyre való hatásának mechanizmusait, stilizált tényeit.