A Pannonia Ethanol Zrt. megbízásából a HÉTFA Kutatóintézet tanulmányt készített az etanol közlekedési használatának üvegházhatású gázok (ÜHG) kibocsátását csökkentő hatásáról és költségéről. Konklúziónk szerint a motorbenzinhez kevert etanol részarányának 5%-ról 10%-ra történő növelése hatékony eszköze az ÜHG-csökkentésnek, hiszen a más alternatívákhoz képest alacsony (0 közeli) költség mellett számos társadalmi haszonnal jár.
Az etanol teljes életciklusára vonatkozó kibocsátás- és költségbecslés során a RED módszertant használtuk, amit az EU 30/2009/EK Megújuló Energia Irányelvében lefektetett célok mérésére alakítottak ki. A tanulmány elsődleges célja a kibocsátás-csökkentés fajlagos költségeinek felmérése volt. Az imént említett költségeket befolyásoló számos tényezőt figyelembe vettünk, mint például az alapanyagok árai, az indirekt földhasználati hatások, valamint az etanol használatából adódó motorhatékonyság-javulás. Emellett ökonometriai előrejelzéssel becslést is készítettünk arra vonatkozóan, hogy miképpen alakulna a szén-dioxid-kibocsátás 2015-ben a benzinhez kevert etanol arányának különböző szintjei mellett.
A Pannonia Ethanol összefoglalója a kutatás eredményeiről és a tanulmány linkje itt érhető el
Legutóbbi hozzászólások